Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. ÇANAKKALE VALİLİĞİ
T.C. ÇANAKKALE VALİLİĞİ
T.C. ÇANAKKALE VALİLİĞİ
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Valilik Birimleri Bağlı Birimler Mevzuat İlimizde Görev Yapmış Valiler Kurumsal Kimlik
  • ÇANAKKALE
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kolluk Gözetim Komisyonu Kamu Hizmet Standartları Yatırım ve İstatistik
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular Basın Bültenleri İhale İlanları Resmi İlan Portalı Kurul Kararları
  • İLETİŞİM
°C
10
Mayıs2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali Doç. Dr. Ömer TORAMAN
      • Vali Yardımcıları
        • Mustafa ÖZSOY
        • Dr. Polat KARA
        • Abdül Kadir DURAN
        • Ömer ŞAHİN
      • Kaymakamlar
        • Salih SAK
        • Emrah BÜTÜN
        • Ercan KAYABAŞI
        • Mehmet Halit HAYDAROĞLU
        • Dr. Emre NEBİOĞLU
        • Murat ÇİÇEK
        • Yunus KIZILGÜNEŞ
        • Bekir ABACI
        • Nurbaki YALÇIN
        • Emre ÖZTÜRK
        • Mehmet Can İRDELP
    • Valilik Birimleri
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
      • 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü
      • Enerji Yönetim Birimi
    • Bağlı Birimler
      • İl Emniyet Müdürlüğü
      • İl Jandarma Komutanlığı
      • Sahil Güvenlik Grup Komutanlığı
      • İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü
      • İl Göç İdaresi Müdürlüğü
    • Mevzuat
      • Valilik Kararları
      • Yönergeler
    • İlimizde Görev Yapmış Valiler
    • Kurumsal Kimlik
  • ÇANAKKALE
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
    • Kolluk Gözetim Komisyonu
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Yatırım ve İstatistik
      • Dosyalar ve Veriler
      • Köydes Projeleri
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • Basın Bültenleri
    • İhale İlanları
    • Resmi İlan Portalı
    • Kurul Kararları
      • İl Mahalli Çevre Kurulu Kararları
  • İLETİŞİM
 

Coğrafi İşaret Tescilli Ürünler

31.01.2024
Coğrafi İşaret Nedir?
 
Coğrafi işaret, tüketiciler için ürünün kaynağını, karakteristik özelliklerini ve ürünün söz konusu karakteristik özellikleri ile coğrafi alan arasındaki bağlantıyı gösteren ve garanti eden kalite işaretidir. Coğrafi işaret tescili ile kalitesi, gelenekselliği, yöreden elde edilen hammaddesi ile yerel niteliklere bağlı olarak belli bir üne kavuşmuş ürünlerin korunması sağlanır.

Coğrafi işaret

Belirgin bir niteliği, ünü veya diğer özellikleri bakımından kökenin bulunduğu yöre, alan, bölge veya ülke ile özdeşleşmiş ürünü gösteren işarettir. Coğrafi işaretler, menşe adı ya da mahreç işareti olarak tescil edilir. Gıda, tarım, maden, el sanatları, sanayi ürünleri coğrafi işaret tesciline konu olabilir.

Menşe adı

Bir ürünün, tüm veya esas nitelikleri belirli bir coğrafi alana ait doğal ve beşeri unsurlardan kaynaklanıyorsa bu durumdaki coğrafi işaretlere “menşe adı” denir. Ürünün üretimi, işlenmesi ve diğer işlemlerinin tümünün belirlenen coğrafi alanın sınırları içinde gerçekleşmesi gerekmektedir. Bu çerçevede menşe adı olarak tescil edilen coğrafi işaretlerin kaynaklandıkları yöre ile bağları çok kuvvetlidir.

Mahreç işareti

Belirgin bir niteliği, ünü veya diğer özellikleri itibarıyla belirli bir coğrafi alan ile özdeşleşmiş olan; üretim, işleme ya da diğer işlemlerinden en az birinin belirlenmiş coğrafi alan içinde gerçekleşmesi gereken ürünlerin konu olduğu coğrafi işaretlere “mahreç işareti” denir. Hammaddesi veya üretim, işleme aşamalarından bir tanesi yörede gerçekleşen bir ürün mahreç işareti olarak tescillendiğinde diğer üretim ve işleme aşamaları kaynaklandığı yöre dışında da gerçekleştirilebilir.
 
 
Çanakkale Tarımı ve Coğrafi İşaret Tescilli Ürünler
 
Çanakkale; sahip olduğu tarihi, kültürel değerleri ve ekolojik faktörleri ile bir tarım, kültür ve turizm şehridir. İlin temel geçim kaynağı Tarım ve Hayvancılık olup, hammaddesi tarımsal ürün olan tarıma dayalı sanayi de ilin ekonomisinde önemli rol oynamaktadır. İldeki nüfusun % 32 si tarım sektöründe istihdam edilmektedir. Çanakkale sahip olduğu arazi varlığı, iklimi, ürün çeşitliliği, hayvan varlığı ve su ürünleri potansiyeli ile bölgesinde ve ülke genelinde Tarımsal üretimin lokomotif illerinden biridir.

Tarımsal üretimin ülke genelindeki yaşanan sorunları değişik oranlarda Çanakkale tarımına da yansımakta. Ülke tarımının en büyük sorunu olan tarımsal işletmelerin parçalı ve küçük yapısı ilinde en büyük sorunudur. Çanakkale’nin tarımsal işletme sayısı 47.670 olup, işletme başına düşen arazi miktarı 69,6 dekar, parsel sayısı ortalama 11 dir. Bu miktar ülkemizde işletme başına düşen arazi miktarının ve parsel sayısının biraz üzerindedir.

Türkiye tarım alanlarının miktarı 23.834.213 hektar olup, bunun 15 milyon (15.626.473) hektarı Çiftçi Kayıt Sistemine kayıtlıdır. Çiftçi kayıt sistemine kayıtlı işletme sayısı 2.245.526 dır. Bu da ülkemizde tarım alanlarının sadece % 66 sının kayıt altında olduğunu göstermektedir. İlimizde çiftçi kayıt sistemine kayıtlı işletme sayısı 21.516 olup, kayıtlı arazi miktarı 175.727 hektardır. Tarım alanlarının % 53 kayıt altındadır. Küçük işletmelerde ve küçük parsellerde çiftçiler ancak geçimini sağlayabilecek oranda tarım yapabilmekte ve bu da üretici gelirinin düşük olmasına neden olmaktadır.

İlimiz Ülkemizde süt üretimine dayalı koyun-keçi yetiştiriciliğinin ve süt sığırcılığının yapıldığı önemli merkezlerden biridir. Bu önemi üretilen süt miktarından ziyade, üretilen sütün kaliteli olmasından ileri gelmektedir. İlimizde günde ortalama 2.462 ton süt, kooperatifler, birlikler ve özel kuruluşlar vasıtasıyla 663 adet süt soğutma tankında toplanıp, süt fabrikalarına gönderilmektedir. Süt, fabrikalar tarafından da kaliteli olmasından dolayı içme sütü olarak değerlendirilmektedir. Ezine, Ayvacık ve Bayramiç yöresinde üretilen koyun, keçi ve inek sütlerinin karışımından işlenerek üretilen Ezine Peynirinin ünü Türkiye sınırlarını aşmıştır. Süt sığırcılığında ve süt keçiciliğinde yüksek verimli damızlık hayvanların olması, ilin güçlü yönlerinden biridir. İlimizdeki mevcut süt sığırlarının %85’i Saf Kültür Irkından oluşmaktadır. Süt keçiciliğinde ise ilimizdeki keçi varlığının %65’i süt verimi yüksek Türk Saaneni (Saanen + Kıl Keçisi melezi) keçilerden oluşmaktadır. İlimiz bugün Türk Saaneni keçi varlığı ile Türkiye’nin en önemli damızlık merkezlerinden birisidir.

İlimiz yeterli süt soğutma tankı potansiyeline sahip olmasına rağmen, Hayvancılık işletmelerinin küçük olması; başta süt sağım üniteleri olmak üzere, hayvancılık mekanizasyonun uygulanmasında sıkıntı yaratmaktadır. İlimizdeki Hayvancılık işletmelerinin yaklaşık %80’i 5-20 adet büyükbaş hayvan bulunan işletmelerdir. Bu durum süt üretiminde maliyetleri artırmaktadır. Ancak son yıllarda Bakanlığımızın Tarımsal Kalkınma Kooperatifleri ’ne uyguladığı Toplu Ahır Projeleri ile köylerdeki kooperatif üyesi küçük işletmelerin bir araya toplanması teşvik edilmektedir.
 
Coğrafi İşaret Tescilli Ürünlerin Önemi
 
Coğrafi işaretli ürünler; bulunduğu ülkenin, şehrin ve bölgenin tanıtılmasında büyük öneme sahiplerdir. Ülkelerin ve yörelerin tanıtımını sağlayarak turizme katkıda bulunur. Ülkelerin markalaşma sürecinde önemli rol oynayarak; ülkelere marka şehirler, bölgeler kazandırır ve kültürü-tarihi yarınlara taşır.

Coğrafi işaret; üretilen ürünün kaynağını ve özelliklerini tanımlayan, ürünün kalitesini belgeleyen bir işarettir. Geleneksel bilgi ve kültürel değerlerimizin korunması açısından büyük öneme sahip olan coğrafi işaretler, üreticiye de pazarlama konusunda büyük avantajlar sağlamaktadır. Ürünün pazarlanmasına destek olurken, ürünün gerçek üreticilerini koruyarak kırsal kalkınmaya aracılık etmektedir. Tüketicilerin coğrafi işaret amblemi olan ürünleri daha çok tercih etmesi bu ürünlerin satış değerini yükseltmektedir. Bu durum ülke ekonomisine katkı sağlamaktadır.
 
Coğrafi İşaret Tescilli Ürünler
 
İlimizde Türk Patent ve Marka Kurumundan Coğrafi İşaret Tescili almış 14 ürün bulunmaktadır. Bu ürünler sırasıyla: “Çanakkale El Halısı, Ezine Peyniri, Bayramiç Beyazı, Bayramiç Elması, Bozcaada Çavuş Üzümü, Geyikli Zeytinyağı, Yenice Kırmızı Biberi, Bayramiç Tahin Helvası, Bayramiç Zeytinyağı, Lapseki Şeftalisi, Biga Peynir Tatlısı, Biga Pirinci, Çanakkale Domatesi ve Işıkeli Nohut Kahvesi ” dir.

Çanakkale’nin Bayramiç İlçesi Kazdağları eteklerinde yıllardan beri endemik bir tür olarak yetişen ve yöre halkı tarafından daha önceleri beyaz tüysüz olarak anılan kendine özgü rengi, tadı, kokusu, aroması ve uzun raf ömrü ile diğer nektarin çeşitlerinden ayrılan Bayramiç Beyazı; 16 Nisan 2021 günü Avrupa Birliği Resmi Gazetesinde yayımlanarak Ülkemizin, Avrupa Birliğinden Coğrafi İşaret Tescili alan 7. ürünü olmuştur.

Ezine, Ayvacık ve Bayramiç yöresinde üretilen koyun, keçi ve inek sütlerinin mevsimine göre; % 35-45 koyun sütü, en az % 40 keçi , en fazla % 25 inek sütü karışımından işlenerek üretilen Ezine Peyniri 7 Aralık 2023 tarihinde Avrupa Birliği Resmi Gazetesinde yayımlanarak Ülkemizin, Avrupa Birliğinden Coğrafi İşaret Tescili alan 18. Ürünü, ilk peyniri olmuştur. Ülkemizde Avrupa Birliği Coğrafi İşaret Tescili alan 19 ürününün 2 si ilimizin ürünlerindendir.

İlimizden Türk Patent ve Marka Kurumundan Coğrafi İşaret Tescili almak üzere 7 ürün için başvuru yapılmıştır. Bunlar; Bayramiç Peyniri, Çanakkale Sakız Baklası, Çanakkale Dallısı, Eceabat Susamı, Eceabat Zeytinyağı, Gelibolu Peynir Helvası ve Çanakkale Meşe Balı dır.

Coğrafi İşaret Tescili için başvuru yapılabilecek, başvuru için çalışılan ürünler ise; Biga Yakan Biberi, Çanakkale Püren Balı, Bayramiç Kaz Dağları Siyah Balı, Çanakkale Peynir Helvası, Biga Köftesi, Gökçeada Kekik Balı, Gökçeada Madran Kuzusu, Gökçeada Zeytinyağı, Ayvacık Zeytinyağı, Lapseki Kirazı ve Kalkım Çileği dir.

Çanakkale ilinde 2020 yılı başında Türk Patent ve Marka Kurumundan Coğrafi İşaret Tescili almış 4 ürün bulunurken; 2023 yılı sonunda Coğrafi İşaret Tescili almış ürün sayısı 14 çıkmıştır.
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

Cevat Paşa Mahallesi, Kayserili Ahmet Paşa Caddesi, No:26, 17019 Merkez/Çanakkale
0286 217 1999
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız