Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. ÇANAKKALE VALİLİĞİ
T.C. ÇANAKKALE VALİLİĞİ
T.C. ÇANAKKALE VALİLİĞİ
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Valilik Birimleri Bağlı Birimler Mevzuat İlimizde Görev Yapmış Valiler Kurumsal Kimlik
  • ÇANAKKALE
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kolluk Gözetim Komisyonu Kamu Hizmet Standartları Yatırım ve İstatistik
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular Basın Bültenleri Basın Açıklamaları İhale İlanları Resmi İlan Portalı Kurul Kararları
  • İLETİŞİM
°C
21
Haziran2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali Doç. Dr. Ömer TORAMAN
      • Vali Yardımcıları
        • Mustafa ÖZSOY
        • Dr. Polat KARA
        • Abdül Kadir DURAN
        • Ömer ŞAHİN
      • Kaymakamlar
        • Salih SAK
        • Emrah BÜTÜN
        • Ercan KAYABAŞI
        • Mehmet Halit HAYDAROĞLU
        • Dr. Emre NEBİOĞLU
        • Murat ÇİÇEK
        • Yunus KIZILGÜNEŞ
        • Bekir ABACI
        • Nurbaki YALÇIN
        • Emre ÖZTÜRK
        • Mehmet Can İRDELP
    • Valilik Birimleri
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
      • 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü
      • Enerji Yönetim Birimi
    • Bağlı Birimler
      • İl Emniyet Müdürlüğü
      • İl Jandarma Komutanlığı
      • Sahil Güvenlik Grup Komutanlığı
      • İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü
      • İl Göç İdaresi Müdürlüğü
    • Mevzuat
      • Valilik Kararları
      • Yönergeler
    • İlimizde Görev Yapmış Valiler
    • Kurumsal Kimlik
  • ÇANAKKALE
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
    • Kolluk Gözetim Komisyonu
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Yatırım ve İstatistik
      • Dosyalar ve Veriler
      • Köydes Projeleri
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • Basın Bültenleri
    • Basın Açıklamaları
    • İhale İlanları
    • Resmi İlan Portalı
    • Kurul Kararları
      • İl Mahalli Çevre Kurulu Kararları
  • İLETİŞİM
 

Boğazın Gerdanı 1915 Çanakkale Köprüsünde Geri Sayım

21.09.2021
Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Sayın Adil KARAİSMAİLOĞLU ve Vali İlhami AKTAŞ, 18 Mart 2017 tarihinde Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip ERDOĞAN tarafından temelleri atılan ve hızla yapımı devam eden Mega Proje 1915 Çanakkale Köprüsü’nü ziyaret ederek incelemelerde bulundular.

AK PARTİ Genel Başkanvekili Sayın Prof. Dr. Numan Kurtulmuş, AK PARTİ Grup Başkanvekili Çanakkale Milletvekili Bülent Turan, AK PARTİ Çanakkale Milletvekili Jülide İskenderoğlu, Ulaştıma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Enver İskurt, ÇOMÜ Rektörü Prof. Dr. Sedat Murat, Karayolları Genel Müdürü Abdulkadir Uraloğlu, Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, Karayolları Genel Müdürlüğü Kamu Özel Sektör Ortaklığı Bursa Bölge Müdürü Sezgin Küçükbekir, Lapseki Kaymakamı Fatih Çelikkaya, Lapseki Belediye Başkanı Eyüp Yılmaz, İl Genel Meclis Başkanı Nejat Önder, İl Emniyet Müdürü Faruk Karaduman, İl Jandarma Komutanı J. Kd. Albay Tahsin Saruhan,  AK Parti İl Başkanı Naim Makas ve Milliyetçi Hareket Partisi İl Başkanı Ali Tuğrul Yıldırım, belediye başkanları, siyasi parti temsilcileri ve kurum amirlerinin de bulunduğu 1915 Çanakkale Köprüsü incelemelerinde Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Sayın Adil KARAİSMAİLOĞLU ve Vali İlhami AKTAŞ, köprü yetkililerinden projede gelinen son durum hakkında brifing aldılar.

Yapılan bilgilendirmenin ardından Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Sayın Adil KARAİSMAİLOĞLU, 1915 Çanakkale Köprüsü hakkında basın mensuplarını bir açıklama yaptı.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Sayın Adil KARAİSMAİLOĞLU, “1915 Çanakkale Köprüsü” üzerinde bulunan kedi yolundan Anadolu'dan Avrupa'ya yürüdü, tarihi anlara imza attı. Karaismailoğlu, “1915 Çanakkale Köprümüz ‘en’lerin projesi olarak Çanakkale Boğazı’na adeta mühür vuracak ve ülkemizin simge yapılarından bir olacak. Bu eser, aziz şehitlerimizin hatırasını da bağrında taşıyan eşsiz bir abide; destan yazan ecdadımıza bir armağan olacak” dedi.

1915 Çanakkale Köprüsü’nde yapılan çalışmalar hakkında bilgi veren Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Sayın Adil KARAİSMAİLOĞLU, montajlanan tabliye blokları ile artık 1915 Çanakkale Köprüsü’nün büyük oranda tamamlandığını belirtti.

“Sadece kulelere yakın kısımlardaki tabliyelerin montajı kaldı. Artık ‘Asırların hayali’ için geri sayım başladı diyebiliriz” ifadelerini kullanan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Sayın Adil KARAİSMAİLOĞLU, konuşmasına şöyle devam etti:

“101 km uzunluğu ile Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu Projesi kapsamında yer alıyor. 2 bin 23 metre orta açıklık ve 770’er metre yan açıklıklar ile beraber 3 bin 563 metre uzunluğundadır. 2 bin 23 metrelik orta açıklık, Cumhuriyet’imizin 100. kuruluş yıl dönümünü sembolize ediyor ve tamamlandığında dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü unvanına sahip olacak. 365 ve 680 metrelik yaklaşım viyadükleri ile beraber toplam geçiş uzunluğu ise 4 bin 608 metreye ulaşıyor. Köprümüzün 318 metrelik çelik kuleleri, Çanakkale Deniz Zaferi’nin kazanıldığı 18 Mart 1915’i işaret edecek. İki çelik kule arasındaki Köprümüz, dünyada ikiz tabliye olarak tasarlanan nadir asma köprülerden biri olma özelliğine de sahip. Tamamlanınca, dünyada 2 bin metre orta açıklığın üzerinde ikiz tabliye olarak tasarlanan ve inşa edilen ilk köprü olarak tarihe geçecek. 318 metrelik kule yüksekliği ve 16 metrelik mimari amaçlı top mermisi figürüyle birlikte düşünüldüğünde deniz seviyesinden 334 metre yüksekliğe erişecek ve dünyanın en yüksek kulelerine sahip asma köprüsü olacak. Kısaca, 1915 Çanakkale Köprümüz “en”lerin projesi olarak Çanakkale Boğazı’na adeta mühür vuracak ve ülkemizin simge yapılarından bir olacak.” 

2 x 3 trafik şeritli köprünün tabliyesinin 45 metre genişlikte ve 3,5 metre yükseklikte ikiz tabliye olarak projelendirildiğini kaydeden Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Sayın Adil KARAİSMAİLOĞLU, “Asma Köprü Kule Temelleri Asya tarafında -45 metre, Avrupa tarafında ise -37 metre derinlikte iyileştirilmiş deniz tabanına serbestçe oturmuştur. 1915 Çanakkale’de; kuru havuz ve ıslak havuzda keson imalatları, plint ve bağ kirişi imalatları, ankraj blokları, kule montajı, ana kablo montajı, tabliye montajı ve üst yapı çalışmaları gibi yapım tekniği açısından birçok önemli imalat kalemi yer alıyor” dedi.

“DÜNYANIN ETRAFINDA 4 DEFA DÖNECEK KADAR ÇELİK TEL KULLANILDI”

Köprüde 162 bin kilometre uzunluğunda, yani dünyanın etrafında dört defa dönecek kadar çelik tel kullanıldığına dikkati çeken Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Sayın Adil KARAİSMAİLOĞLU, köprünün bölgedeki yüksek rüzgar hızları dikkate alınarak tasarlandığını söyledi. “Gerek işletme döneminde gerekse de inşaat sırasında oluşacak en elverişsiz rüzgar etkilerine karşı stabilitesi test edildi ve bu testlerden başarıyla çıktı” diyen Karaismailoğlu, köprünün kule temellerinin, olası büyük depremlere karşı çelik kazıklarla güçlendirildiğini ve zemin üzerinde konumlandırılmış batırma keson tipinin temel seçildiğini kaydetti.

70 TABLİYE BLOĞUNUN MONTAJI BİTİRİLDİ

Görevli Şirket tarafından yapım bedeline 2,332 milyar euro, kamulaştırma çalışmalarına ise 579 milyon TL harcama yapıldığını vurgulayan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Sayın Adil KARAİSMAİLOĞLU, şu ifadeleri kullandı:

“Kule kesonlarının konumlandırıldığı alanda deniz dibi tarama çalışmaları yapıldı. Kule keson temellerinin konumlandırıldığı alandaki deniz tabanında zemin iyileştirmesi için Güney Kule’de 165 adet, Kuzey Kule’de ise 203 adet olmak üzere toplam 368 adet 2,5 m çapındaki çelik kazık çakıldı. Ana kablo imalatları tamamlanarak, 304 adet Tel Demet’inden oluşan ana kablonun 5 Şubat 2021 tarihinde montaj çalışmalarına başlanılarak, montaj, ön sıkıştırma ve nihai sıkıştırma çalışmaları ile askı kelepçeleri ve düşey askı halatlarının montaj çalışmaları tamamlandı. Tabliye panel ve blok imalatları yapıldı. Montajları tamamlanan 66 adet mega blok, 21 adet single blok Gölcük Çimtaş Tesisleri’nden Gelibolu Kuru Havuz Bölgesi’ndeki Tabliye Stok Sahasına intikal ettirildi. Bugüne kadar; orta açıklıkta 38 adet, yan açıklıklarda 32 adet olmak üzere toplamda 70 adet tabliye bloğunun montajı bitirildi. İtme-sürme yöntemi ile inşa edilen 680 metre uzunluğundaki Asya Yaklaşım Viyadüğü ile 365 metre uzunluğundaki Avrupa Yaklaşım Viyadüğü tamamlandı.”

OTOYOL YAPIM ÇALIŞMALARI DA SÜRÜYOR

1915 Çanakkale Köprüsü yapım çalışmaları devam ederken bir yandan da otoyol yapım çalışmalarının sürdüğüne dikkati çeken Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Sayın Adil KARAİSMAİLOĞLU, bugüne kadar 2 betonarme yaklaşım viyadüğü, 2 betonarme viyadük, 6 hidrolik köprüsü, 5 alt geçit köprüsü, 39 üst geçit, 40 alt geçit, 227 menfez ve 4 kavşağın tamamladığını söyledi. 

1 köprü, 4 üst geçit, 1 kutu menfez, 8 kavşak, 4 otoyol hizmet tesisi ve 2 bakım işletme merkezinde de çalışmaların hızla devam ettiğini vurgulayan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Sayın Adil KARAİSMAİLOĞLU, “Yaklaşık 5 bin 100 personel ve 809 adet iş makinesi ve 7/24 çalışma esasıyla başarıyla sürdürdüğümüz çalışmalarımız sonucunda projemizin, 18 Mart 2022’de hizmete girmesi için yorulmak bilmiyoruz. Yollar, akarsular gibi geçtiği her yere can verir. Yapılan her yeni yol, akarsular gibi, geçtikleri yerlerin istihdamına, üretimine, ticaret, kültür ve sanatına can katmaktadır” diye konuştu. 

Türkiye ekonomisinin omurgasını oluşturan Marmara ve Ege bölgelerini tam otoyol ağı ile birbirine bağladıklarını belirten Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Sayın Adil KARAİSMAİLOĞLU, İstanbul-İzmir Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün de dahil olduğu toplam 400 km uzunluğundaki Kuzey Marmara Otoyolu’nu trafiğe açtıklarını söyledi.

ÇANAKKALE BOĞAZ’INDAN GEÇİŞ SÜRESİ 6 DAKİKAYA İNECEK

1915 Çanakkale Köprüsü ve 101 kilometre uzunluğundaki Malkara-Çanakkale Otoyolu’nun da hizmete girmesiyle Marmara Otoyol Entegrasyonu’nun tam anlamıyla sağlanmış olacağına vurgu yapan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Sayın Adil KARAİSMAİLOĞLU, şu değerlendirmelerde bulundu:

“1915 Çanakkale Köprüsü, feribotla 30 dakikada geçilen ancak bekleme süresiyle ve hava durumuna göre çoğu zaman saatler süren Çanakkale Boğazı'ndan geçiş süresini 6 dakikaya indirecek. Proje tamamlandığında yıllık zaman tasarruf tutarı 624 milyon liraya, akaryakıt tasarruf tutarı ise 113 milyon liraya ulaşacak. Kısaca her yıl toplam 737 milyon lira tasarruf sağlayacağız. Artık uzun kuyruklar nedeniyle dur-kalk yapan, bu esnada ciddi yakıt israfına ve hava kirliliğine neden olan araçlar olmayacak diyebiliriz.  Ayrıca, 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara Çanakkale Otoyol Projesi, özellikle Ege, İç Anadolu’nun batısı, Adana-Konya aksı ve Batı Akdeniz ile Trakya-Avrupa arasındaki yük ve yolcu taşımacılığında İstanbul’a önemli bir alternatif olacak. Otoyolun Balıkesir civarında İstanbul-İzmir Otoyolu’na bağlanması ile İzmir, Aydın, Antalya gibi turizm merkezlerinin Avrupa ülkeleri ile arasındaki mesafe kısalacak ve turizm sektöründe gelişmeye önayak olacak. Marmara ve Ege bölgelerindeki limanlar, demiryolu ve hava ulaşım sistemlerinin karayolu ulaşım projeleri ile entegrasyonunu da 1915 Çanakkale Köprüsü sağlayacak. Kısacası Projemiz, köprünün konumundan kaynaklı olarak sadece Boğaz’ın iki yakasını değil, bölgedeki ve bölge ile bağlantılı coğrafyalardaki milyonlarca insanı her anlamda birbirine bağlayacak.”

BU ESER DESTAN YAZAN ECDADIMIZA ARMAĞAN OLACAK

“Gelecek vizyonumuzun en önemli unsurlarından biri, ülkemizin rekabet gücüne ve toplumun yaşam kalitesinin yükseltilmesine katkıda bulunan; emniyetli, ekonomik, konforlu, çevreye duyarlı, kesintisiz ve sürdürülebilir bir ulaştırma sistemi oluşturmak” diyen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Sayın Adil KARAİSMAİLOĞLU, bu çerçevede, gelecekte görmeyi hedefledikleri Türkiye fotoğrafını daha da netleştirdiklerini kaydetti.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Sayın Adil KARAİSMAİLOĞLU, “Bütünsel kalkınma odaklı mobilite, dijitalleşme ve lojistik dinamikleriyle şekillenen, yeni, etkin ve dünyayı coğrafyamıza entegre etmeyi hedefleyen iddialı bir sürecimiz var ve bu süreci ulaşımın her modunda başarıyla yönetiyoruz. 1915 Çanakkale Köprüsü, hem bölgesinin hem de Türkiye’nin kalkınmasına ciddi faydalar sağlayacak. Projemizin ivme kazandıracağı sanayi, ticaret, tarım ve hizmet sektörleri ile halkımız kazanacak. 1915 Çanakkale Köprüsü hem ülkemizde hem de dünyada yeni teknik atılımlara da ilham verecektir. 1915 Çanakkale Köprüsü ulaşım, ticaret ve kalkınma hedeflerine hizmet eden bir proje olmanın çok ötesindedir. Bu eser, aziz şehitlerimizin hatırasını da bağrında taşıyan eşsiz bir abide; destan yazan ecdadımıza bir armağan olacak” diye konuştu.

Yapılan açıklamanın ardından AK PARTİ Genel Başkanvekili Sayın Prof. Dr. Numan Kurtulmuş, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Sayın Adil KARAİSMAİLOĞLU, Vali İlhami AKTAŞ, AK PARTİ Grup Başkanvekili Çanakkale Milletvekili Bülent Turan, AK PARTİ Çanakkale Milletvekili Jülide İskenderoğlu ve beraberindeki heyet, köprünün yapımında görevli çalışanların orta açıklıkta ve deniz üzerinde güvenli bir şekilde çalışabileceği kedi yolunda 4 bin 608 metre yürüyerek Asya Kıtası’ndan Avrupa Kıtası’na geçtiler. 

1915 Çanakkale Köprüsü'nün açılışı Çanakkale Zaferi'nin 107'nci yıl dönümünün kutlanacağı 18 Mart 2022'de yapılacak ve Çanakkale Boğazı artık araç ile 6 dakika gibi kısa sürede geçilecek.
 
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

Cevat Paşa Mahallesi, Kayserili Ahmet Paşa Caddesi, No:26, 17019 Merkez/Çanakkale
0286 217 1999
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız