İl Dernekler Müdürünün Görevleri:
• İl Dernekler Müdürü, bu Yönetmelik ve ilgili mevzuat çerçevesinde, İl Dernekler Müdürlüğüne verilen görevlerin mevzuata uygun, etkin, verimli ve işbirliği içinde yürütülmesini sağlamaya yönelik olmak üzere;
• İş bölümü yapmak, yetki ve sorumlulukları tespit etmek,
• Mevzuata uygun olarak dernek iş ve işlemlerinin kolaylaştırılması ve çabuklaştırılması yönünde tedbirler almak, üstlerine öneride bulunmak,
• Hizmet ve personelle ilgili iyileştirici tedbirler geliştirmek, uygulamak ve üstlerine önermek,
• İlçe dernekler birimleri ile koordineli çalışmak,
• Dernek ve birlikler tarafından verilen beyannamelerin etkin incelenmesini sağlamak ve sonuçlarını izlemek,
• Merkez ile bilgi akışına ilişkin teknolojik imkânların sağlanması ve kullanılması ile ilgili çalışmalar yapmak,
• Dernek kurulması ve faaliyetlerinin geliştirilmesine yönelik olarak ilgili kuruluşlarla işbirliği içinde bulunmak,
• Dernek yöneticilerinin uygulamada karşılaştıkları sorunları belirlemek ve Başkanlığa önerilerde bulunmak,
• Derneklerle ilgili il düzeyinde istatistikler tutmak ve Başkanlığa bildirmek,
• Dernekler arşivini oluşturmak ve güvenliğini sağlamak,
• Medeni Kanunun 115 inci maddesi uyarınca işlemleri yürütmek,
• Mevzuatta verilen diğer görevler ile valilik tarafından hizmete ilişkin verilen emir ve görevleri yerine getirmek İle yetkili ve görevlidir.
İl Dernekler Büro Şeflerinin Görevleri:
• Büro hizmetlerinin mevzuata uygun olarak yürütülmesini sağlamak,
• Büro personelini izlemek ve değerlendirmek,
• İl dernekler müdürü tarafından hizmete ilişkin verilen diğer görevleri yapmak İle yetkili ve görevlidir.